Het onderwijs heeft de laatste jaren te maken gekregen met een flinke groei van gelabelde leerlingen. Leerlingenlijsten worden voorzien van etiketjes als ADHD, ADD, PDD-NOS, ODD, Dyslexie, etc. Wat is het effect van etiketten plakken? Wat winnen we er mee? En wat raken we kwijt? Het risico van het etiket, is dat we te maken krijgen met het kameleoneffect: de leerling gedraagt zich dan zoals het etiket voorschrijft. In deze woensdagmiddagsessie kijken we hoe we het etiket kunnen gebruiken om de leerling te ontmoeten en hoe we het kunnen verwijderen om te voorkomen dat de ontmoeting uitdraait op de stoornis i.p.v. op de relatie met de leerling. Een openbarende kijk op het nut en de onzin van etiketteren.
Ga terug
Etiket: kans of probleem?
Inclusief
Inclusief koffie/thee en een heerlijk OIrschots worstenbroodje
Voor wie?
Leerkrachten en docenten uit de regio
Op dit moment zijn er nog geen nieuwe startdata bekend voor deze training. Stuur een e-mail naar info@orthoconsult.nl, dan brengen we je op de hoogte zodra de nieuwe data bekend zijn.