Ga terug
Krassende leerlingen
Tweedaagse training in Utrecht
Leerlingen die zichzelf beschadigen met krassen, snijden of branden, leerlingen die zichzelf letsel toebrengen, kunnen doorgaans niet rekenen op begrip voor deze zelfbeschadiging. Begeleiders schrikken zo als ze zien dat leerlingen dit zichzelf aandoen, dat ze vanuit hun angst geneigd zijn de leerling op te roepen direct te stoppen. Helaas werkt de neiging om de ander te behoeden voor automutilatie averechts. Door kwaad te worden op de leerling, ervaart de leerling een zoveelste confrontatie met onbegrip. Als je de leerling dwingend vraagt om te stoppen met automutilatie, neem je de leerling namelijk ook iets af. Het krassen of snijden ‘helpt’ om andere, zwaardere, geestelijke pijn (tijdelijk) kwijt te raken. Deze training geeft achtergronden van automutilatie in al haar (verschillende) vormen en leert deelnemers hoe je daar binnen de context van school effectief en zorgvuldig mee om kunt gaan.
Inclusief
Inclusief het boek: ‘krassende leerlingen’ (Rinie Roosenboom-van Seters)
Voor wie?
mentoren, zorgcoördinatoren, leerlingbegeleiders, leerkrachten groep 8
Op dit moment zijn er nog geen nieuwe startdata bekend voor deze training. Stuur een e-mail naar info@orthoconsult.nl, dan brengen we je op de hoogte zodra de nieuwe data bekend zijn.