Ga terug

Sociale vaardigheden in het basisonderwijs

de training bestaat uit een dag en een middag
Op steeds meer scholen maakt een interne sociale vaardigheidstraining deel uit van het zorgsysteem, waarbij gekozen wordt voor een geïntegreerde aanpak. De invoering en uitvoering ervan vereist een zorgvuldig planmatig handelen, denkend aan signaleren, analyse, aanpak en controle. Vanuit gedeelde zorg voor het kind hebben alle betrokkenen gedurende het trainingsproces verschillende taken en verantwoordelijkheden. Als trainer heb je hierin een belangrijke coördinerende rol. Wanneer en hoe wordt een sovatraining op school ingezet en welke organisatie vraagt het? Wat zijn criteria voor deelname? Op welke wijze ga je het contact aan met het kind, de ouders en de leerkracht? Wat is het belang van de informatieavond en ouderbijeenkomsten? Welke thema’s en werkvormen laat je in een training aan bod komen en voor welke (basis)behoeften wil je aandacht hebben? Hoe maak je alle betrokkenen deelgenoot van de training, blijf je meerzijdig partijdig en ontstaat partnerschap? Welke keuzes wil je maken op schoolniveau als het gaat om een geïntegreerde aanpak? In deze training verkennen de deelnemers de gehele organisatie rond het geven van een sovatraining en welke keuzen ’t meest passend zijn binnen hun eigen werkomgeving.
Inclusief

Voor iedere deelnemer het Handboek Sociale Vaardigheden (Herberd Prinsen)

Voor wie?

(startende) sovatrainers in het BO

Op dit moment zijn er nog geen nieuwe startdata bekend voor deze training. Stuur een e-mail naar info@orthoconsult.nl, dan brengen we je op de hoogte zodra de nieuwe data bekend zijn.